Turorienterings-opplegget til NOF er ikke enkelt ….

Turorientering

Iflg NOFs strategi for 2022 – 2026 skal mosjonsidrett være ett av satsingsområdene med hovedmål å øke salg av turo-kart med 10%.

Ett av delmålene på klubbnivå er at digitalisering ved bruk av QR-koder på postene skal tas i bruk av alle arrangører.

For å få dette til har NOF vraka den gamle nettbaserte løsningen og lansert en ny.

Etter å ha jobba med turo for gruppa gjennom mange år på tok jeg optimistisk å være turo-kontakt/ansvarlig fom 2022.

Det har ikke mangla på info fra forbundet.

Jeg har pløyd gjennom mange tilsendte og nedlasta beskrivelser av det nye systemet og deltatt på Teams-samling om emnet.

Men det må være en «kode» jeg ikke klarer å løse.

For jeg skjønner «ikke bæret» !!

O-gruppa i Os IL har siden midten av 70-tallet solgt tradisjonelle konvolutter og klippekort – som har bidratt brukbart til gruppas økonomi. I 2021 tok vi i bruk digitalt salg via NOFs vevsbaserte system, men det bidro ikke med mer enn 10% av total turo-omsetning.

HJÆÆÆÆÆÆLP !

Er det noen andre klubber i Nord-Østerdalen som heller ikke lykkes med å sette i drift det nye systemet ?

Hvis så – hva er problemet ?

Til de som har lykkes: Er det noen ressurspersoner som kan tenke seg å videreformidle denne kompetansen – eller hjelpe oss å knekke «koden» her?

I alle fall tar vi gjerne i mot hjelp eller gode råd – og jeg tror ikke vi er den eneste klubben i regionen med dette behovet.

Akkurat nå ser jeg for meg at vi tar i bruk konvolutter og klippekort – igjen!

Ta kontakt med: Erik Haagensen

Turo-ansvarlig tlf.:944 30 332

mejl: erik@haagensen.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *